کسب درآمد از یوتیوب- دودوباکس

روش‌های کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است و این فضا تبدیل به یک مکان مناسب برای تبلیغات و  کسب در آمد شده است. با این‌که یوتیوب کاربردهای زیادی دارد اما یک فضای بسیار عالی و مناسب برای درآمدزایی محسوب می‌شود. امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا با هر زبانی از این فضا استفاده می‌کنند و افراد مختلفی با روش‌های مختلف از آن درآمد کسب می‌کنند. با پیشرفت علم و گسترش فضای مجازی استفاده از فضاهایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام و… بسیار بیشتر شده است. در این فضاها می‌توان به صورت آماتور و یا حرفه­ ای به کارهای  تولید محتوا، تبلیغات و… پرداخت. در این مقاله قصد داریم شما را با یوتیوب و روش‌های کسب درآمد از یوتیوب بیشتر آشنا کنیم.

 

 

فضای یوتیوب چگونه است؟

ترفندهای حرفه ای درآمدزایی در یوتیوب-دودوباکس

یوتیوب نیز مانند سایر شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام امکان عضو شدن کاربران زیادی را ایجاد کرده است. هر کاربر می­تواند با اشتراک گذاری محتواهای خود در آن فعالیت داشته باشد. متاسفانه به علت وجود برخی از تحریم‌های پیش آمده در ایران طریقه‌­ی کسب درآمد از یوتیوب بسیار سخت است. اما در بسیاری از کشورهای دیگر کاربران می‌توانند به‌راحتی از فضای یوتیوب درآمد دلاری کسب کنند.

 

چگونه از یوتیوب درآمد کسب کنیم ؟

در یوتیوب امکان انتشار محتوا وجود دارد اما اینکه چگونه از انتشار همین محتواهای کوچک کسب درآِمد کنیم نیاز به مختصر توضیحی دارد. در یوتیوب تعرفه­‌ بازدید از هر فیلم به ازای هر 1000 نفر حدود 1 الی 2 دلار است. اما این مبلغ برای فیلم شما نیست بلکه برای تبلیغاتی است که در فیلم خود قرار داده‌اید.

فرض کنید فیلم شما از 2 دقیقه تشکیل شده باشد اما در همین چند دقیقه می‌توانید 4 تبلیغ در آن قرار دهید. با در نظر گرفتن اینکه همین یک فیلم دارای 100هزار بازدید کننده باشد شما حدود 400 دلار از آن درآمد کسب کرده ­اید. حال اگر تعداد بازدید کننده‌های شما بیشتر باشد و تعداد تبلیغات درون فیلم‌ها و زمان آن‌ها نیز بیشتر شود ‌مبالغ بالاتری به دست می‌آوردید.

این یک توضیح ساده و مختصر برای کسب درآمد از یوتیوب بود. اما با این حال باید گفته شود که فضای یوتیوب بسیار فضای حساسی است و دارای ملاک‌ها و شرایط خاص خود است و درآمد زایی در آن بسته به ضوابط خاصی است. انتشار ویدیو یکی از را‌‌ه هایی است که می‌توان از طریق آن در یوتیوب کسب درآمد کرد. با این حال می­‌توانید برای بازاریابی و فروش محصولات خود هم ویدئو تبلیغاتی بسازید و در کانالتان قرار دهید.

یک  روش دیگر کسب درآمد از یوتیوب، تبلیغات اسپانسری است. در این روش هرچه تعداد کاربران کانال خود را افزایش دهید بهتر می ­توانید درآمد زایی کنید. به این صورت که کانال شما می ­تواند منبع بسیار خوبی برای فروش و تبلیغات برندهای معروف باشد. با معرفی محصولات و طریقه‌ای استفاده از هر محصول در ویدیو خود می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید.

اگر دارای وب سایتی در گوگل باشید که دارای بازدید کننده‌های کمی است می‌توانید از طریق یوتیوب آن‌ها را به وبسایت خود هدایت کنید. به این ترتیب کاربران از کسب و کارتان در آ‌ن‌­جا هم باخبر می‌شوند و از شما حمایت می کنند.

به تازگی روش‌های دیگری مانند you tube red  در یوتیوب طراحی شده است که در آن کانال شما جز کانال­ های بدون تبلیغات می‌شود. یعنی هر ویدئویی که در آن به نمایش در می­ آید دیگر تبلیغات نخواهند داشت. در این شیوه خود یوتیوب درآمد تولید کنندگان محتوا را پرداخت می‌کند که این درآمد نیز بستگی به تعداد بازدیدکنندگان دارد. هرچه بازدیدکنندگان بیشتر باشند درآمد حاصل نیز افزایش می‌یابد.

 

شرایط کسب درآمد از یوتیوب چیست؟

روش پول سازی در یوتیوب با چند ترفند حرفه ای-دودوباکس

برای کسب درآمد از یوتیوب باید چند شرط که از شرایط اصلی یوتیوب هستند را دارا باشید.

·        داشتن حداقل 1000 عضو( subscribe)

·        دارا بودن حداقل ۴هزار ساعت نمایش فیلم در یک سال گذشته

·        داشتن حساب google adsense؛ این یک حساب برای درامد شما از یوتیوب است. چنانچه ساکن ایران باشید نمی‌توانید این حساب را راه‌اندازی کنید؛ زیرا تحریم‌ها این اجازه را به یوتیوب نخواهند داد. اما در صورتی که افرادی مورد اعتماد در خارج از کشور دارید می­ توانید از آن‌ها درخواست کنید حسابی برای شما ایجاد کنند.

با داشتن چند شرط بالا شما می ­توانید به یوتیوب درخواست تولید محتوا بدهید و کسب و کار خود را شروع کنید. یکی از خصوصیات مهم برای یوتیوب داشتن فعالیت در طول 12 ماه قبل است. در طول این 12 ماه باید فیلم‌هایتان بازدید­های بالا داشته باشد تا درخواست شما از طرف یوتیوب قبول شود.

همچنین برای داشتن حساب گوگل ادسنس در ایران هیچوقت به فکر دور زدن یوتیوب نباشید. زیرا یوتیوب دارای الگوریتم‌های بسیار پیشرفته‌ای است که فعالیت شما را دائما چک می‌کند و در صورت متوجه شدن آن، تمام زحمات شما پوچ می‌شود. برخی افراد و شرکت‌ها با سودجویی و زیرکی و با راه اندازی حساب گوگل ادسنس‌های جعلی در ایران قصد کلاهبرداری از شما را دارند. به هیچ وجه این قابلیت برای افراد ساکن در ایران امکان پذیر نیست.

 

محتوایی که در یوتیوب قرار می­دهیم باید چگونه باشد؟

در پروسه کسب درآمد از یوتیوب باید به قوانین آن بسیار دقت کنید یکی از همین قوانین، قانون کپی رایت محتواها است. در قانون کپی رایت شما حق هیچ‌گونه کپی کردن محتوا، ویدیوها و… را ندارید. همچنین درصورت کپی کردن این محتواها و استفاده از آن‌ها در کانال خود طبق قانون یوتیوب جریمه می ­شوید.

برای اینکه مشمول جریمه نشوید باید قسمتی که کپی کرده‌اید را با محتوای دیگر جایگزین کرده و یا بی­صدا ‌کنید، همچنین می‌توانید آن را حذف کنید. در صورت انجام ندادن هر کدام از کارهای بالا یوتیوب محتوا یا فیلم شما را که دارای قسمتی کپی است برای صاحب اثر ارسال می­کند. آن شخص می‌تواند از یوتیوب درخواست کند درآمدی که شما از آن کسب می‌کنید را به حساب صاحب اصلی واریز کند. همچنین این امکان وجود دارد درصورت گزارش دادن یوتیوب به صاحب اثر، امکان کسب درآمد از یوتیوب دیگر برای شما ممکن نباشد.

 

 

چه کسانی می‌توانند از یوتیوب کسب درآمد داشته باشند؟

شیوه کسب درآمد در یوتیوب با ترفندهای حرفه ای-دودوباکس

شاید شما نیز مانند افرادی که در یوتیوب دارای کسب و کار هستند مایل باشید کانال مخصوص به خود را راه‌اندازی کنید. اما به علت نداشتن اعتماد به نفس کافی و قرار نگرفتن در مقابل دوربین از این کار دست برداشته ­اید. برخی افراد دارای هنر و خلاقیت­ زیادی هستند ولی متاسفانه به دلیل داشتن روحیه‌ی خجالتی در این مسیر دست از رسیدن به آرزوهای خود برمی­‌دارند.

یوتیوب این امکان را فراهم ساخته است که تمامی افراد با هر روحیه­‌ای بتوانند در آن کارآفرینی کنند و به تولید محتوا بپردازند. برای کسب در آمد از یوتیوب حتما لازم نیست در قابل دوربین قرار بگیرید، شما می­ توانید با نشان دادن محتوای مد نظر خود و فقط با صحبت کردن در آن محتوا تولید کنید. همچنین این امکان وجود دارد که از فیلم‌های دیگران استفاده کنید و با کمی تغییر در موزیک و عکس‌ها آن را از حالت کپی رایت بودن خارج کنید و در کانال خود قرار دهید. راه‌های دیگری از جمله برداشتن بخش‌هایی از فیلم و دوبله کردن آن‌ها به هر زبانی یا به صورت طنز می‌توانید مخاطب جذب کنید.

برای کسب در آمد از یوتیوب با این روش‌ها باید ویدیوهایی که در قسمت Creative commone است را انتخاب کنید. این ویدیوها بدون کپی رایت هستند، شما نیز باید با قرار دادند موسیقی‌های متفاوت، نوشته‌ها و یا صداگذاری آن‌ها را تغییر دهید و استفاده کنید.

 

 

راه‌های افزایش درآمد از طریق یوتیوب کدامند؟

افزایش در آمد در یوتیوب ساده است. هرچه ویدیوهای شما بازدید بیشتری داشته باشد و بیشتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته شوند و یا مورد پسند قرار بگیرند بر روی درآمد شما هم تاثیر می­‌گذارد. همچنین اگر تعداد بازدیدکنندگان کانال شما بالاتر باشد می­‌توانید با افراد و برندهای معروف و سرشناس همکاری کنید.

در صورت همکاری با این افراد باید برای تبلیغ برند آن‌ها مبلغی توافق کنید که بنا به کیفیت و محتوای تولید شده می­تواند مبلغ بالایی باشد. سعی کنید در گوگل و دیگر فضاهای مجازی نیز دارای فعالی‌­های اجتماعی باشید و از آن‌ها برای بالا بردن بازدیدکنندگان کانال خود و به اشتراک گذاری آن استفاده کنید.

 

 

جمع بندی :

یوتیوب یکی از فضاهایی است که در آن افراد مختلف ویدیوهایی را به اشتراک می­گذارند و از این راه در آن کسب درآمد می­ کنند.   کسب درآمد از یوتیوب سختی ­های خود را دارد و باید از قوانینی مثل کپی رایت نبودن محتوا پیروی کرد.

افراد از راه ­­های مختلفی از جمله ساخت ویدئوهای آموزشی از کسب و کاری که دارند یا ساخت کلیپ‌های انگیزشی، طنز، ویدیو کلیپ‌های موسیقی و … می­ توانند تولید محتوا کنند و در ازای آن درآمدی داشته باشند. در این مقاله سعی شد روش کسب درآمد از یوتیوب شرح داده شود تا علاقه‌مندان به این موضوع  بتوانند با استفاده به آن در این فضا کسب و کار راه اندازی کنند. امیدواریم در این مسیر موفق باشید.

 

1 1 رای
رتبه بندی مقاله
سابسکرایب
اطلاع از
guest
مثال : dodobox.ir@gmail.com
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
اسکرول به بالا