مزایا و معایب ربات اینستاگرام - ساناست

مزایا و معایب استفاده از ربات اینستاگرام

وجود شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط در دنیای دیجیتالی ما ضروری است. یکی از این شبکه های اجتماعی که بسیار پر طرفدار بوده، اینستاگرام است. این سیستم عامل می تواند برای افراد درآمد پایداری را به همراه داشته باشد اگر بتوانید با افراد زیادی در این شبکه تعامل داشته باشید و فعالیت خود را افزایش دهید. برای رسیدن به این امر ربات های instagram می توانند شما را یاری کنند.

با این حال ممکن است برای برخی از افراد این سوال مطرح شود که مزایا و معایب ربات اینستاگرام چیست؟ ما قصد داریم در ادامه به بررسی این موضوع بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

 

مزایا و معایب ربات اینستاگرام

شرکت های جهانی از برندهای افسانه ای گرفته تا مشاغل خانگی از طریق اینستاگرام به نتایج واقعی می رسند. این پلت فرم تصویر محور یک تجارت الکترونیکی دوستانه است و پتانسیل بالایی در بازاریابی تجارت الکترونیکی دارد. بنابراین اینستاگرم می تواند یک بستر مناسب برای رشد یک فرد مدرن محسوب شود. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه با موفقیت می توان حساب کاربری اینستاگرام خود را بدون اتلاف وقت زیاد ایجاد کرد؟  برای انجام این کار می توانید از ربات اینستاگرام استفاده کنید.

در واقع هوش مصنوعی یک ابزار اتوماسیون اجتماعی برای بازاریابی است. این برنامه برای افزایش مخاطبان شما و درگیر شدن در حوزه فعالیت شما برای دنبال کردن سایر پروفایل ها، لایک کردن، هشتگ گذاری و کامنت گذاشتن طراحی شده است. این ابزارهای اتوماسیون می توانند بدون مشارکت شما کلیه عملیات را در اینستاگرام انجام دهند.

 

 

اتوماسیون اینستاگرام چیست؟

اتوماسیون اینستاگرام با استفاده از اهرم نرم افزاری که اغلب به عنوان “ربات” شناخته می شود انجام برخی از وظایف را در اینستاگرام به عهده می گیرد. اقداماتی چون لایک کردن، فالو یا آنفالو کردن، کامنت گذاشتن، دایرکت دادن، ارسال پست و استوری و حذف پست ها از جمله این وظایف هستند.

ربات ها همچنین فیلترهای زیادی دارند تا مطمئن شوند فقط با کاربرانی که می خواهید آن ها را هدف قرار دهید درگیر می شوند. با استفاده از این فیلترها می توانید کاربران را بر اساس مواردی چون جنسیت، محل، آخرین فعالیت، حساب های انگلیسی، کسانی که آن ها را دنبال می کنند و… مورد هدف قرار دهید.

با استفاده از ربات ها می توانید تعداد دفعات تعامل با هر کاربر و زمان آن را کنترل کنید. اگر چه یک ربات دارای گزینه های زیادی برای استفاده است اما ما توصیه می کنیم از ربات ها برای همه موارد استفاده نکنید.

 

 

مزایای ربات اینستاگرام

مزایا و معایب ربات اینستاگرام - ساناست

اینستاگرام از آن دسته شبکه های اجتماعی است که افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا را به خود جذب کرده است. علاوه بر افراد عادی که برای سرگرمی به این شبکه وارد می شوند افراد بسیاری به اینستاگرام به عنوان راهی برای کسب درآمد نگاه می کنند. برای اینکه حساب های کاربری با تعامل بالا از این شبکه اجتماعی بتوانند به سهولت استفاده کنند ربات هایی برنامه ریزی شده است.

دیگر زمان این که که باید برای یافتن مشتری ایده آل خود در پروفایل های مختلف پیمایش می کردید گذشته است. درعوض شما می توانید به ربات اجازه دهید سرنخ های بالقوه خود را پیدا کند. به علاوه، ربات ها قادر هستند با مشتریان و پیروان بالقوه جدید تعامل کنند.

ربات اینستاگرام با ابزارهای هدف یابی به شناسایی کاربران علاقه مند به حوزه شما کمک می کند. با استفاده از آن ها انتخاب اهداف از طریق مکان های جغرافیایی، درآمد متوسط​​، جنسیت، سن، سلیقه، نیازها، هشتگ ها و غیره آسان است. برای انتخاب هدف باید مخاطبان خود را بشناسید و تحلیل کنید. این به شما یک دید کلی از مخاطبان می دهد، از اینکه چرا آن ها در صفحه شما هستند، اینجا چه کار می کنند و ارزش آن ها چقدر است.

ربات ها از شما پشتیبانی می کنند تا تجارت خود را به وجود آورید و نام تجاری خود را از طریق پلتفرم ایجاد کنید، روی حساب های دیگر تأثیر بگذارید و وقتی می خواهید روی محتوای درجه یک بصری که ارزش واقعی به مردم می دهد تمرکز کنید در وقت صرفه جویی کنید. در ادامه به بررسی مهمترین مزیت های ربات ها می پردازیم.

 

1. انجام وظایفی فراتر از توانایی های انسانی

بدون استفاده از ربات نمی توان تصور کرد که بتوانید ده چیز مختلف را به صورت دستی بررسی کنید. اگر می خواهید گروه زیادی از مشتریان در اینستاگرام را هدف قرار دهید یا از تعامل با آن ها مطمئن شوید استفاده از ربات می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

 

2. صرفه جویی در وقت

متأسفانه این امکان وجود ندارد که شما بتوانید در یک ساعت تعداد زیادی کاربر را دنبال کنید یا چند صد عکس را لایک کنید یا کامنت بگذارید. اینستاگرام محدودیت های عملیاتی دارد و به شما اجازه می دهد فقط در طول یک ساعت چند بار درگیر شوید. در صورتی که بخواهید از محدودیت ها عبور کنید ممکن است اینستاگرام شما را بلاک کند و به این صورت به حساب کاربری شما ضربه وارد شود.

برای فعال ماندن در اینستاگرام ، باید هر ساعت وارد اینستاگرام شوید تا با کاربران درگیر شوید. این بسیار وقت گیر و غیر عملی است که  شما بخواهید هر ساعت از وقت خود را به حضور در اینستاگرام اختصاص دهید.

 

3. تعامل با افراد بیشتر

به سختی برای شما امکان پذیر خواهد بود که بتوانید پست ها و افراد زیادی را به طور مداوم در اینستاگرام دنبال کنید. بنابراین عملا نمی توانید به تنهایی همه ساعت با افراد زیادی در اینستاگرام تعامل برقرار کنید. حتی اگر تعامل و در گیری شما در اینستاگرام بسیار بالا برود ممکن است به طور موقت برای ۲۴-۴۸ ساعت از فعالیت ممنوع شوید.

با این حال ربات های اینستاگرام به شما امکان می دهند تا به طور مداوم در آن فعالیت داشته باشید و هر ساعت با خیال راحت با افراد بیشتری درگیر شوید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که آستانه عملکرد instagram یک عدد ثابت نیست. آستانه ها اینستاگرام بسته به میزان فعالیت شما در اینستاگرام رشد می کند.

 

4. کسب فالوور بیشتر

طبیعی است که با تعامل بیشتر می توانید در زمینه جذب فالوور اینستاگرام موفق تر عمل کنید. با اتوماسیون می توانید شاهد افزایش ۵۰ تا ۲۰۰ درصدی در روز باشید. از نظر تجربه، ربات از طریق ارسال، پسندیدن پست ها و پیگیری یا عدم دنبال کردن کاربران حتی  می تواند با کسب ۳۰۰ فالوور در روز، از پس همه کارها بر آید.

 

 

معایب ربات اینستاگرام

مزایا و معایب ربات اینستاگرام - ساناست

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ایجاد تعامل معتبر به زمان نیاز دارد. مزیت ربات ها این است که می توانند این کار را برای شما انجام دهند. آن ها می توانند به صورت خودکار پست ها را دنبال کنند، لایک کنند و نظر دهند. با این حال یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد، این تعامل واقعی نیست. گاهی ربات ها ممکن است نظرات نامناسبی بدهند و شما راهی برای پیگیری پاسخ های ارسال شده به دنبال کنندگان خود ندارید. بنابراین نمی توان برای تعاملات واقعی یا صمیمانه برنامه ریزی کرد.

در حالی که هزاران حساب را دنبال می کنید و در ازای آن صدها دنبال کننده جدید دریافت می کنید در پایان می توانید یک خبرمایه تصادفی دریافت کنید. همانطور که دنبال کنندگان تصادفی بیشتری را در شبکه خود اضافه می کنید انتظار داشته باشید پست های افراد مربوطه به خاک سپرده شوند.

اگر به خبرمایه اینستاگرام خود اهمیت نمی دهید این مشکلی نیست اما اگر اینستاگرام را دوست دارید و شبکه مورد علاقه شما است پس باید آماده باشید. ممکن است مجبور شوید برای دنبال کردن افراد مورد علاقه در لیست دنبال کنندگان خود بگردید. این یک گزینه زمانبر است اما اگر می خواهید از ربات ها استفاده کنید باید فداکاری کنید.

شاید یکی از مهم ترین معایب نرم افزار اتوماسیون این باشد که این نرم افزار نمی تواند زمینه پست کسی را قبل از اینکه نظر دهد، تشخیص بدهد. به همین دلیل ممکن است با موقعیت های ناخوشایند بالقوه ای روبرو شوید. به عنوان مثال، یک اینستاگرامر تجربه خود از یک ربات را که چهره های خندان را منتشر می کرد به اشتراک گذاشت. ربات یک بار این ایموجی را در پست یک دنبال کننده که در سوگ دوستش بود کامنت گذاشته بود. بنابراین این شکل تعامل، آن چیزی نیست که شما می خواهید با مخاطبان خود داشته باشد.

با همه این موارد، خوشبختانه نرم افزار اتوماسیون به طور مداوم در حال بهبود است و کیفیت آن به مرور بهتر و بهتر می شود. در حال حاضر فقط لازم است در مورد ربات ها برای ارسال پست هنگامی که خودتان حضور ندارید مراقب باشید.

هنگامی که تازه شروع به کار می کنید ربات های اتوماسیون قابل پیش بینی نیستند. به همین دلیل است که توصیه می شود هنگام شروع کار خود از ربات فقط در جهت دنبال کردن/عدم دنبال کردن و مانند این اقدامات استفاده کنید. یادگیری استفاده از اتوماسیون ساده است اما تسلط بر آن آسان نیست. اینجاست که داستان های ترسناک پدیدار می شوند.

اگر می خواهید حداکثر نتیجه را از ابزار اتوماسیون خود بگیرید قبل از استفاده از نرم افزار، زمان زیادی را برای یادگیری آن صرف کنید. بهتر است ابتدا آزمایش و خطا را در یک حساب ساختگی انجام دهید تا از اشتباهاتی که ممکن است پیش بیاید، درس بگیرید.

گرفتن حداکثر نتیجه از ربات ها نیز به زمان و بهبود مستمر نیاز دارد. برای موثر واقع شدن ربات ها نمی توانید فقط یکبار ربات خود را تنظیم کنید سپس آن را فراموش کنید. شما باید بفهمید که چگونه فیلترهایی را که کار نمی کنند ردیابی کنید و مرتباً تنظیمات ربات خود را بررسی کنید.

 

 

آیا ربات های اینستاگرام می توانند جایگزین تعامل انسانی شوند؟

جیمز مک مانوس، بازاریاب شبکه های اجتماعی برای اینکه به این موضوع پی ببرد با ربات ها آزمایش انجام داد. او آن ها را ایمن سازی کرد و ربات را برای کامنت هایی چون “پست عالی، متشکرم برای به اشتراک گذاری و شکلک ساده” برنامه ریزی کرد. نتیجه چه بود؟ او درباره ۳۸۳ پست نظر داد اما هیچ کدام تعامل واقعی نداشت.

هیچ کس علاقه ای به اظهار نظر با شکلک صورتک خندان نداشت. او دنبال کنندگانی پیدا کرد اما آن ها واقعاً به نمایه او علاقه مند نبودند. بالاخره شما با یک شکلک انتظار چه نوع تعاملی را دارید؟ مردم نمی خواهند با یک واکنش ساده با شما ارتباط برقرار کنند. به طور خلاصه بگوئیم در قسمت کامنت ها، ربات ها می توانند زیاد نظر دهند اما مردم به نظرات عمومی علاقه ندارند بنابراین ممکن است کیفیت تعاملات پایین بیاید.

5 2 آراء
رتبه بندی مقاله
سابسکرایب
اطلاع از
guest
مثال : dodobox.ir@gmail.com
4 دیدگاه ها
جدیدترین ها
قدیمترین بیشتری رای
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
هنگامه

از تعامل گفتیو اونوقت یک مقاله ترجمه شده گذاشتید که اصلا باهاش نمیشه تعامل داشت

سعید مقدم

درود هنگامه عزیز؛

مقاله رو مجدد به نویسنده جدید جهت بررسی ارجاع میدیم تا از نظر نگارش و محتوا بررسی و بازنویسی بشه.

سپاس از نظر شما.

سعید مقدم

بازنویسی مقاله انجام شد.

امیر

ممنون از پست خوبتون. لطفا بهترین ربات های اینستاگرام هم معرفی کنید

اسکرول به بالا